text analys, eget arbete

börja kännas att jag gick upp vid sex idag, vilket är den stora nackdelen med flytten till Linkan.
men det går, händer inte så ofta, å nu ska jag inte bege mig till skola på riktigt förräns om en vecka.

Vilket innebär att det är eget arbete hemma som gäller. Det tar emot, vet inte vad jag ska börja riktigt.
det vi ska göra är att analysera ett politiskt miljödokument, för mig föll valet på ett tal av Peter Eriksson. ska använda mig av argumentatiosnanalys och ekocentrismen för att analysera detta.... hmmm orkar inte ens förklara vad detta innebär, kan få läsa arbetet sen kanske när de är klart.
Igår känndes allt tungt inför arbetet, idag har det lättat och när jag stängde ner dokumentet stod det på cirka 1200 ord, halvvägs kan man säga. MAX 3000 ord är det som gäller.
Imon ska jag ta tag i själva analysandet på rikgit vi får se hur de går. Köpt mina färgpennor för att få de pedagogiskt, hehe vi får väl se hur de går.................................. som sagt.

Att vara hemma å plugga en hel vecka kan vara jobbigt, en massa saker som helt plötsligt är mycket roligare, ja diska kan vara kul :)
Men jag ska ha pli på mig, till helgen vankas det partaj, overallsinvingning, tackfest å mitterminskravll på en å samma dag. Så då gäller det att närma sig slutet på analysen, det ska gå!!!

Nu lockar sängen mest av allt, ska unna mig en sov morgon, iaf sova tills jag vakna, vilket lär blir runt 7-8, men då ska jag ligga kavr å bara njuta av min underbara säng :)

Sov sött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0